چهارشنبه 1405/02/30 ساعت 16:46:08
سه استان پایگاه خبری 3 استان شمالی کشور
264015
شنبه 1404/09/08 ساعت 10:46
استاندار: آب بندان های گیلان برای سال زراعی جدید احیا می شوند
گیلان

استاندار: آب بندان های گیلان برای سال زراعی جدید احیا می شوند

استاندار گیلان از احیاء آب بندان ها برای آبگیری در سال زراعی جدید خبر داد و گفت: دستگاه‌های متولی پای کار بیایند.

هادی حق شناس امروز شنبه هشتم آذر در نشست با مجمع نمایندگان استان گیلان که با محوریت مدیریت منابع آب در سال زراعی جاری برگزار شد، اظهار کرد: با کاهش بارش های استان و گیلان در سال آبی جاری مواجه هستیم.

وی با بیان اینکه تقریبا ۱۵ درصد شالیزارهای گیلان از آب بندان ها استفاده می کنند، افزود: ضرورت دارد که احیاء آب بندان ها از طریق لایروبی انجام شود.

استاندار گیلان با اشاره به انجام لایروبی آب بندان ها از سنوات گذشته، ادامه داد: با محوریت نمایندگان استان در مجلس و دستگاه های متولی، برنامه‌ریزی‌های مناسب برای تداوم لایروبی آب بندان ها در سال زراعی پیش رو انجام خواهد شد تا بتوانیم آب مورد نیاز آن بخش از اراضی شالیزاری که از سد سفیدرود آب نمی‌گیرند را تامین کنیم.

حق شناس با بیان اینکه پیش بینی و پیشگیری از تنش آبی در حال انجام است، متذکر شد: دستگاه‌های مربوطه با هماهنگی دستگاه‌های ملی، همه امکانات مورد نیاز را پای کار بیاورند تا بتوانیم به احیاء آب بندان ها برای سال زراعی جدید بپردازیم.

انتهای پیام


منبع : خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)
کلید واژگان
آب بندان استانی-اجتماعی
اشتراک گذاری
پربازدیدترین‌ها
آخرین اخبار
تبلیغات
گروه نرم افزاری دروب های دیتا